Wiedza o projektantach, produktach i pochodzeniu, a przede wszystkim o ich wartości rynkowej, to klucz do komercyjnego sukcesu kolekcjonera. Szukać jej można w wielu miejscach. Niektóre są oczywiste, inne mniej. Przeszukiwanie niektórych wymaga czasu. A wszystkich – cierpliwości lub pieniędzy… Zależy kto i czego akurat ma w nadmiarze.

Klucz do sukcesu.doc2

Zaczyna się niewinnie. Od kupienia jednej filiżanki, wazonu, lampy albo talerzyka. Zazwyczaj ze względu na urodę. Po prostu nam się podoba i chcemy to cudo mieć na własność. Bez podtekstów i planów. Potem nadchodzi refleksja: to jest stare, więc może coś warte? Zaczynamy szukać.

Klucz do sukcesu.doc1

Do naszej świadomości powoli wdzierają się coraz większy niepokój i chaos, bo stajemy przed Himalajami informacji i nie wiemy, jak wśród nich lawirować. A w dodatku czujemy, że mamy na półce jedyną i wyjątkową filiżankę, i nie wiemy, jak bardzo jest cenna! Dramat!

Klucz do sukcesu.doc3